Inspirationsfrukost

Hur påverkar digitaliseringen konsumenten och det sätt hen agerar? Vi på Buzzter har i flera år följt konsumenttrender. På denna inspirationsfrukost presenterar vi de hetaste trenderna och låter oss spekulera i hur framtidens digitalt boostade konsument kommer att agera inom en rad områden såsom hur vi shoppar, hur våra värderingar förändras till hur vi skaffar oss beslutsunderlag för våra inköp.

Kom och låt dig inspireras och filosofera över hur den digitala konsumenten kommer att påverka ditt företag.

VARMT VÄLKOMMEN!

Datum: 11 maj 2016. Anmäl dig senast 4 maj.

Plats: Stockholm, exakt plats meddelas senare

Tid: Klockan 08.30 - 09.30, frukost och registrering från 08.00.

Anmälan: Kostnadsfritt. Begränsat antal platser. Avanmäl senast 9 maj. Vi bjuder på frukost.

ANMÄL DIG HÄR

2016 i backspegeln

Välkommen till Buzzters och Doceres populära presentation av kommande års viktigaste konsumenttrender. Fokus ligger på att förmedla insikt om vilka nya trender som dyker upp under året samt vilka som kommer att slå igenom.

Konsumenten är utgångspunkt i våra trender. Trendanalyserna utgår från trendsajten Buzzter och analyser av vårt spanarnätverk.

Seminariet tar upp konsumenttrender som berör alla tänkbara branscher och ger färska insikter om alltifrån virtual reality till den ökade polarisering i samhället.

Trenderna presenteras även i en rapport som du kan förbeställa (pris 1 000 kronor exkl moms) i samband med anmälan.

VARMT VÄLKOMMEN!

Anmäl dig här

Vårens intressantaste trender - seminarium

Den 9 juni är det dags för nästa seminarium inom ramen för Futurum.  Seminariet har temat vårens intressantaste trender. På träffen presenterar Jörgen och Bobo de intressantaste trendspaningarna vi har gjort under våren samt gör en liten uppdatering av vad som hänt med de trender vi presenterade i "2015 i backspegeln". 

Efter trenddragningen blir det tid för diskussion kring trenderna samt mingel med övriga deltagare. Till minglet serveras vin eller alkoholfritt alternativ och tilltugg.

Tid: 9 juni 16.00 till ca 18.00
Plats: Gamla Brogatan 19, 3 trappor, Stockholm
Anmälan sker senast den 5 juni till kontakt@docere.se

Frukostseminarium hos Raw

Den 20 maj kan du komma och lyssna på ett seminarium på temat trendspaning inom hälsosam, hållbar och aktiv livsstil. Bobo föreläser då om konsumenttrender tillsammans med Roland-Philippe Kretzschmar på Raw Agency. Seminariet är onsdagen den 20 maj kl 08.00-10.00 hos Raw Agency på Nybrogatan 39, vån 1. Raw bjuder på en hälsosam frukost i samarbete med Vitamix. Skicka din anmälan till info@rawagency.se senast 18 maj.

 

Trend och strategi - hur hänger det ihop?

Att identifiera och analysera förändringar i företagets omvärld blir allt viktigare. I teorin är det enkelt, men i praktiken finns mycket att tänka på. En av de stora utmaningarna är att få konkret nytta av sina trendanalyser.

Kom på ett frukostseminarium där Docere och Navigate ger dig konkreta tips och idéer hur du analyserar förändringar och hur du gör för att använda det i företagets strategiarbete.

Docere är ett omvärldsanalysföretag som är specialiserade på omvärldsanalys, trender och framtidsstudier.

Navigate är en varumärkesbyrå som aktivt använder trender som bas för varumärkesutveckling och för att identifiera nya affärer.

Välkommen på ett spännande frukostmöte!

Datum: 29 april 2015. Anmäl senast 28 april.

Plats: Hitechbuildning plan 17, Sveavägen 9, Stockholm

Tid: Klockan 08.00 – 09.30

Anmälan: Kostnadsfritt. Begränsat antal platser. Avanmäl senast 28/4. Vi bjuder på smörgås och kaffe.

Alla deltagare får Doceres trendrapport för 2015.

ANMÄL DIG HÄR

DIREKTREKLAMENS FRAMTID 2020

Buzzter bjuder in till ett trendseminarium med avstamp i kategorin Reklam.

Hur ser den framtida marknaden för reklam i tryckta medier ut? Mediemarknaden och dess intressenter upplever just nu en genomgripande förändring, inte minst vad avser nya distributionsplattformar och nya mediekanaler. Under detta seminarium får du en uppdaterad bild av medie- och annonsmarknadens förändrade landskap.

Företaget Icebreak har under hösten 2014 genomfört en studie med fokus på traditionella tryckta mediekanaler, som oadresserad direktreklam och bilagor i dagspress. Perspektivet för studien är ca 5 år framåt i tiden, vilket för oss mot år 2020.

Studien bygger på sammanställningar och analyser av tillgängliga marknadsrapporter, samt personliga intervjuer med professionella aktörer på och i närheten av DR-marknaden. Intervjuer har genomförts med annonsörer, branschföreträdare och marknadsanalytiker.

Det är slutsatserna från denna studie som redovisas under seminariet.

Föreläsare: Peter Westerståhl och Maj Bonde-Teir, båda från Icebreak

VARMT VÄLKOMMEN TILL OSS!

TID: Torsdag den 19 mars, klockan 17.00.

PLATS: Gamla Brogatan 19, 3 tr, Stockholm

PRIS: 750:- (Kostnadsfritt för Futurum-medlemmar)

Vi bjuder på vin/öl/alkoholfritt och tilltugg